Digitale aangifte overlijden
Begeleidende afbeelding
Gemeente zonder gemeentehuis - overlijden
Pitch

Het overlijden van een persoon zet een omslachtige uitwisseling van papieren attesten in gang. Met deze haalbaarheidsstudie onderzoeken de initiatiefnemers hoe de datadoorstroom tussen de nabestaanden, de vele instanties en organisaties die bij een overlijden betrokken zijn, eenvoudiger en sneller kan verlopen. Daarvoor willen ze elke stap in het proces, vanaf de vaststelling van het overlijden door een arts, optimaliseren en digitaliseren.

Dit  project wordt verder uitgebouwd via een grootschalige transformatie.

 

Nieuws

6/10/2022: Haalbaarheidsstudie: Datastromen digitaliseren dankzij een nieuwe OSLO-standaard voor overlijden

Het overlijden van een persoon zet een omslachtige uitwisseling van papieren attesten in gang. Ontdek hoe Leuven, Aalst, Oostende, Lier en Gent dit manuele proces via een digitaal uitwisselingsplatform willen automatiseren. De datadoorstroom is gestoeld op korte, digitale processen en een standaard om de data rond het overlijden eenvormig te definiëren.

Lees meer

 

 

Digitale aangifte Leuven - business architectuur.png

 

Initiatiefnemers
Aalst
Gent
Leuven
Lier
Oostende
Penhouder
Leuven
Type
Innovatief concept
Focus
Innovatieve dienstverlening
Projectoproep
Oproep 1
Toegekend budget
€ 121.840,43
Projectstatus
In ontwikkeling

Kennisdeling

 

 

 

 

De informatie die hernomen is in het Besluit van de Vlaamse Regering primeert boven de informatie weergegeven op deze webpagina.