Wat
- Gekende informatie digitaal bundelen, linken, hergebruiken en helder (her)formuleren
- Maximale inzet op digitale aanvraagprocedures met verbeterde procesefficiëntie
Doel
Burgers, in het bijzonder mensen in een kwetsbare situatie, en medewerkers van zowel lokale besturen als externe (sociale) organisaties die deze burgers begeleiden, sneller, efficiënter én op maat (van deze burgers) toegang geven tot opname en/of gebruik van sociale diensten, rechten en voordelen.
Zo kunnen burgers en medewerkers, 24/7 via hun tablet, smartphone of computer online een overzicht maken van de lokale, Vlaamse en federale sociale diensten, voordelen en rechten die van toepassing zijn op hun situatie/de situatie van de burger met een hulpvraag.
Dat overzicht kunnen ze opslaan om later of elders opnieuw te raadplegen. Daarnaast wordt er ingezet op een vermindering van de administratieve stappen bij het verkrijgen van die rechten en voordelen of het gebruikmaken van sociale dienstverlening.
Medewerkers van lokale besturen en externe (sociale) organisaties worden hierdoor ontlast waardoor de tijd voor hulp- en dienstverlening kwalitatiever kan worden ingezet.